کاظم

ادبی سیاسی

کاظم

ادبی سیاسی

جنگ ۳۳ روزه

 

 

جنگ ۳۳ روزه

 

1 -  آقای جان بولتن سفیر سابق آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد است . همانطور که در پاسخ به کامنت فرهیخته گرامی نویسنده وبلاگ فریاد صبر بر طنز انتخابات آمریکا پیش بینی کرده بودم آقای بولتن پس از آقای دونالد رامسفلد ،  دومین نفری بودند که با پیروزی دمکراتها ،  از کادر همکاران جنگ طلب آقای بوش حذف شدند . ایشان در مصاحبه اخیرشان مطلبی را اظهار کرده اند که هر چند مطلقا موجب شگفتی آگاهان سیاسی نمیشود اما رذالت زبونانه شیوخ عرب را غیر قابل کتمان میسازد . ایشان گفته اند در بحبوهه جنگ 33 روزه اسرائیل علیه لبنان بسیاری از نمایندگان دول عربی نزد وی آمده و از این جنگ اظهار شادمانی کرده و خواستار تداوم حمله و کشتار اسرائیل تا محو کامل حزب الله و رهبر آن سید حسن نصرالله شده اند .

 

2 -  اینروزها هیئت حاکمه اسرائیل دچار تشتت خاصی است . انتشار گزارش الیاهو وینوگراد رئیس کمیته  تحقیق علل ناکامی اسرائیل در جنگ 33 روزه علیه حزب الله و تظاهرات متعدد متعاقب آن حکایت از بی کفایتی و در ماندگی ایهود اولمرت نخست وزیر ، عمیرپرتس وزیر دفاع و دان حالوتس رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل در مصاف با گروه کوچک اما مسلح به اعتقادات اسلامی حزب الله و رهبر مقتدر و لایق آن سید حسن نصرالله دارد . شوک وارده به جبهه امپریالیسم و صهیونیسم در اثر شکست ارتش اسرائیل که همیشه در جنگ حتی همزمان با جند کشور عربی پیروز بوده است از گروه کوچک حزب الله ،  موجب آبروریزی بی سابقه و وصف ناپذیر آنان شده است و همگی در یک کلاف سر در گم تقصیر این شکست مفتضحانه را به گردن یکدیگر می اندازند .  با اینهمه بنظر میرسد رسوایی و بی آبرویی آنها بیشتر از  اشخاصی مثل آقایان علیرضا نوری زاده ، صفا حائری ، علی افشاری ، شایان سمیعی ، ناصر محمدی ، محسن سازگارا ، رامین کامران و سایر نوکران وطنی دیگر آنها  نباشد که در جلسات متعدد VoA با تحلیلهای پر طمطراق و آسمان و ریسمان بافتن های زیاد تمام مساعی خود را به کار گرفتند تا ثابت کنند که در این جنگ اسرائیل پیروز و حزب الله شکست خورده است . آیا کاسه داغ تر از آش تعبیر دیگری هم دارد ؟

 

 

 

 

نظرات 15 + ارسال نظر
داود روشنی شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:05 ب.ظ http://inharfha.blogfa.com

سلام کاظم عزیز خوشحالم که پس از مدتها دست به قلم شدی.اما کاظم جان من نمی دانم چه اصراری داری که همیشه همه چیز را یک جوری ربط دهی به علیرضا نوری زاده ، صفا حائری ، علی افشاری ، شایان سمیعی ، ناصر محمدی ، محسن سازگارا ، رامین کامران ؟؟؟ من از اینکه شما از اینها خوشتان نمی آید (و من نیز مثل شما) تعجب نمی کنم اما فکر نمی کنی که تحلیل غیر منطقی خود بزرگترین عامل غیر قابل قبول بودن منظور تحلیلگر است؟ من می بینم که شما در اکثر مطالبتان یک جوری به این افراد اشاره و همه کاسه کوزه ها را سر این چند آدم بی مقدار می شکنی!اصلا یه باره بگو این چند فراری عامل پیروزی حزب الله و شکست اسرائیل هستند!کی به کیه!سر بزن عزیز.

حسام دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:13 ق.ظ http://dorj2.blogfa.com

سلام. حال شما؟ ببخشید که دیر خدمت رسیدم. راستش غربت و هزار گرفتاری دیگه. از لطفت ممنونم. انشا الله که آقایون بی خیال این یکی بشن.
موفق باشی

مسعود دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:24 ب.ظ http://masoud61.blogfa.com

سلام کاظم عزیز
آره همیشه اینطوری بوده که با بزرگان و مفاخر اینطور برخورد بشه و حرمت آنها حفظ شود و امروز نوبت پدر انیمیشن ایران است
هیچکس به طراحان امنیت اخلاقی نیست که بگه چطور می شود با خشونت بازوی یه دختر نامحرم را گرفت و او را کشید به سمت اتوبوس اما برای استاد زرین کلک اینطور می شود پس از این به بعد دیگر اساتید باید لالمونی بگیرن سرکلاس
دوستی در مورد مبارزه با بد حجابان می گفت که
این برنامه اگر برمبنای ماده 638 قانون مجازات اسلامی انجام می‌شود در این صورت فعل ارتکابی از سوی زنان و مردان مورد نظر جرم است، و نیروی انتظامی حق ارشاد و دستگیری و آزاد کردن ندارد، و تنها می‌تواند فرد را دستگیر و تحویل مقامات قضایی دهد. و در این صورت هم فرقی میان بیرون بودن یک تار مو با کل موی سر ندارد. زیر توصیف حجاب شرعی مرسوم میان علما در این مورد تا حدی مشخص است. . مثلاً کسی که هزار تومان بدزدد یا فرد دیگری که صد میلیون بدزدد در اصل هر دو دزد و مجرم هستند، و باید دادگاه درباره آنها نظر دهد، البته اولی را ممکن است با مجازات کمی و دومی را با مجازات سنگینی مواجه کند.
.
.
وارد کردن زنان پلیس در این مبارزه نیز مشکل دیگری دارد. زنان پلیس با چادر و حجاب در برابر زنان دیگر قرار می‌گیرند و عرفاً تقابل چادر با غیر چادر می‌شود و این به نفع چادر نیست. ضمن اینکه در این شرائط چادر برای برخی زنان نیز ویژگی ابزاری پیدا کرده است. چنین جایگاهی برای چادر ایجاد کردن، بیشترین ضربه به چادر است. این مسأله حتی موجب دشمنی با چادر هم خواهد شد، بدون اینکه لزوما و در واقعیت امر کسی با حجاب و چادر مشکلی داشته باشد، اما این اقدامات باعث دشمنی می‌شود، زیرا چادر را نماد موضوعی دیگر تلقی خواهند کرد.
در جامعه‌ای که سالم است، پلیس از جمله مورد اعتمادترین نیروهاست. این سرمایه اجتماعی بسیار مهمی برای حفظ آرامش و تأمین امنیت است. آنان که پلیس را به این آوردگاه نابرابر گسیل داشته‌اند آیا می‌دانند که چگونه پلیس را در برابر مردم منفعل می‌کنند؟
مبارزه با بدحجابی عمدتاً تحت عنوان حفظ نوامیس مردم و... صورت می‌گیرد. گویی که در هیچ کشور دیگری در دنیا، نوامیس مردم حرمت و اعتباری ندارد و فقط ما همّ و غم خود را مصروف این مهم کرده‌ایم. در حالی که واقعیت غیر از این است و در ایران به دلایل متعدد نوامیس مردم در خیابان‌ها چندان امنیتی ندارند، بگذریم از تجاوزات زیادی که علیه زنان و جوانان و کودکان صورت می‌گیرد و به دلایل ضعف قانونی اثبات نشده محسوب و متهم در خوش بینانه ترین حالت با اندک مجازاتی رها می‌شود، اما در خیابان‌ها به وضوح می‌بینیم که زنان (حتی زنان چادری) از متلک‌ها و بوق زدن‌ها و ترمز کردن‌ها و حتی برخوردهای بدنی و... افراد هرزه در امان نیستند و تاکنون نشنیده‌ایم که پلیس و حکومت در این زمینه اقدامی جدی کند، در حالی که در غربی که به نظر برخی از افراد حکومت ایران ، ناموس بی‌ارزش است، بوق زدن جلوی یک خانم تا دو سال زندانی دارد. حتی خیره نگاه کردن به زنی موجب مشکلات حقوقی می‌شود. .
علت مبارزه حکومت با پوشش زنان چیست؟ شاید برخی فکر کنند مسأله شرعی و دین است. البته تعدادی از افراد ممکن است از این حیث به موضوع نگاه کنند، اما به نظر من این نکته فرعی است و جایگاهی ندارد. اگر واقعاً مسأله شرع باشد، چرا غیر مسلمانان را مجبور به داشتن حجاب کرده‌اند. در حالی که چنین امری در شرع وجود ندارد؟ بعلاوه ده‌ها مسأله شرعی مهم هم هست که هیچکدام به این صورت مورد توجه و اهتمام قرار نمی‌گیرد. دلیل برخورد حکومت با پوشش زنان سیاسی است. در واقع اگر هیچ یک از مردم هم نماز نخوانده و روزه نگیرند، که از اهم واجبات است، حکومت کاری به آنان ندارد. حتی اگر کسی به خدا هم اعتقادی نداشته باشد، کاری به او ندارند. زیرا اینها در ظاهر قضیه تعریضی به اقتدار و ادعاهای ساختار سیاسی ندارند. اما حجاب چنین نیست. عقب و جلو رفتن چند انگشت روسری ،یا بالا و پایین رفتن چند سانتی متر مانتو ،یا تنگ و گشاد شدن شلوار ،یا سیاه و رنگی شدن جوراب، تماماً تعبیر و تفسیری سیاسی دارد، زیرا می‌توان آن را به ضعف و قوت حکومت ربط داد. اما از آنجا که حکومت ایران نمی‌تواند (هیچ حکومتی نمی تواند) بر عقل‌ها و قلب‌های مردم نظارت کند و در عین حال ادعای چنین نظارتی را دارد، لذا حجاب و پوشش زنان و ریش و کراوات مردان را معرف عقل و قلب آنان می‌داند و از این رو در برابر چنین معرفی به شدت واکنش نشان می‌دهد. اگر جامعه ایران همه بدحجاب باشند اما نماز بخوانند، معرف حکومت موجود نخواهند بود، در مقابل اگر هیچ کس نماز نخواند ولی همه با حجاب کامل باشند، معرف حکومت خواهند بود.

یا علی شاد باشید

آقای رحمتی

باز هم ؟ ! !
تا کی ؟ ! !

حسام چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:00 ق.ظ http://dorj2.blogfa.com

سلام. با پست جدیدی با عنوان احمدی نژاد معجزه ی هرازه ی سوم ( 3 ) به روزم. خوشحالم می کنید بیاید.
موفق باشید[گل]

مسعود رحمتی چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:33 ق.ظ http://masoud61.blogfa.com

من هدفم از این نقل قول آن دوست عزیز دانستن نظر شما است که آرزوی من هم این است که در قضاوت هایمان انصاف را رعایت کنیم
اگر آن دختر دانشگاه هنری نامحرم است ناموس مردم هم نامحرم است همان حزب الله لبنان هم در ک کرده اند که لباس پوشیدن مرد م ربطی به دولت ندارد این رفتارها بیشتر نشانه عجز است تا اقتدار یادم نمی رود همین آقای احمدی نژاد در مصاحبه با مرتضا حیدری خبرنگار گفتگوی ویژه در زمان انتخاب گفت ما کار های مهم تری داریم چکار به کار دو تا تار موی جوانان داریم جوان باید هر طور دلش می خواهد زندگی کند
به دلیل اینکه ما حافظه تاریخی نداریم اینها را زود فراموش می کنیم یا اینکه کار های مهم دولت تمام شده و یا اینکه این مصاحبه هم به سرنوشت آن سخنرانی مشهور بهشت زهرا تبدیل نشود

جناب آقای رحمتی

کدام « دوست » ؟
کدام سابقه « دوستی » ؟
شیرخشت نبات دهن هم گذاشته اید ؟
مجذوب افکار و تحریرات « دیگری » شدن را فی نفسه حرجی نیست ،
اما بی آنکه مکدر شوید بکوشید توصیه مجدد مرا در رعایت حرمت محرر اصلی آغاز و عادت کنید .

محمدجواد جمعه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:00 ق.ظ http://chaaleshha.myblog.ir

سلام
لطفا آدرس لینک وبلاگ من رو به آدرس زیر تغییر بدید:
http://chaaleshha.myblog.ir
ممنون
یا حق

مسعود شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:16 ب.ظ http://masoud61.blogfa.com

سلام
من با همه آدم های اتاقم دوستم از هدایت و گلشیری بزرگ بگیر تا همین حوالی من بیشتر دوستامو ندیدم
من می گم کمی بیشتر به مفهوم ارزش توجه کنیم نظام های ارزشی را باید یک شهروند با شوق و ذوق و با افتخار پاس بدارد( در مورد طرح امنیت اخلاقی)
نه اینکه با زور باتوم و تحکم اگر نظام به دنبال جایگزینی ارزش های مورد نظرش است بازداشت و تبعید جواب نمی دهد چون این که دیگر برادر اسمش ارزش نیست یه چیز دیگه است
و از اینجا است که ریا کاری در جامعه گسترش پیدا می کند و مفهوم حجاب چادر لوث می شود
باقی بقایتان شاد باشی با هم دیالوگ می کنیم لحنت چرا اینقدر عصبانیه

سلام متقابل

مسعود عزیز ، چیزی وجود دارد بنام « رعایت امانت » در نقل نوشته های دیگران که اگر بنا بود قابل توجیه باشد با دوستیهای یکسویه ، واژه هایی اختراع نمیشد بنام « سرقت ادبی » .
طفره نروید . روش شما پسندیده نیست . مذموم است و غیر قابل دفاع .
امیدوارم تکرار نفرمائید .

به خدا میسپارمتان .

مسعود یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:10 ب.ظ

سلام
من از شما می پرسم ارزش با چماق و فشار و باتوم حفظ می شود یا باید برای شخص قابل احترام و درون دلش باشد و خودش هزینه هایش را بدهد مثل آن دختر مسلمان فرانسوی که حتا حاضر نیست به قیمت اخراج شدن از دانشگاه حجابش را بردارد باشد یه چیز دیگه می گید
خداحافظ شما اهل دیالوگ نیستید

سلام متقابل

اشتباه میکنید . من اهل دیالوگ هستم آقای رحمتی ، فقط مشکل کوچکی هست آنهم اینکه بدانم قرار است با چه کسی دیالوگ کنم .
با شما ؟
یا با شما به نمایندگی از اینبار مثلا آقای « عباس عبدی » بی آنکه ذکر خیری از ایشان داشته باشید بعنوان موکل ؟ !

تکلیف را مشخص فرمائید . من در خدمتتان هستم .

مسعود رحمتی دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:22 ق.ظ

سلام خوب فرافکنی می کنید
اگر عبدی دوست من نباشد استاد من هست که چه در کلاس هایش در شاخه جوانان مشارکت هرمزگان در ان سال های طلایی چه در تهران نقل من از این دوست است
اما شما برای پاسخ ندادن فرافکنی می کنی و یه مطلب دیگر را می گیری و من حرفم این است آیا مردم آزادی و حق انتخاب نباید داشته باشند آیا باید چیزی که از نظر حاکمیت ارزش است لزومن برای مردم هم ارزش باشد و اگر مردم این به اصطلاح ارزش ها را رعایت نکردند باید با خشونت برخورد کرد
اگر استاد ادبیاتی سر کلاس ار عبید زاکانی و یا سوزنی سمرقندی حرف زد و اشعار شان را نقل کرد هتاک است و باید اخراج شود پس آزادس پرس و جو چه می شود
لطفن اگر می خواهید در این مورد پاسخ دهید کامنت بگذارید
و گرنه این گفتگو را تمام شده تلقی کنید
موفق باشید

سلام متقابل

در هر موردی که تمایل داشته باشید گفتگو خواهیم کرد ، اما لازم است بدوا بپذیرید کش رفتن از تحریرات دیگران بی ذکر نام مرجع و ایجاد شبهه که مطالب را خود نوشته اید ، ناپسند است .

مسعود رحمتی سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:06 ق.ظ

سلام لطفن جواب این کامنت مرا ندهید که اگر هم مثل گذشته از بحث و نظر خود دور شوید این موضوع قطع می شودمن چیز دیگر می پرسم شما چیز دیگر من تفاوت دختر فر انسوی که در یک کشور لائیک بزرگ شده است را با دختری که ۲۸ سال در مدرسه همه اش از فواید و مضرات بهشت و جهنم در گوشش خوانده اند و اگر طره ای از مویت بیرون باشد
فلان و بهمان می شود و به زور هم ماشین های کمیته را پشت سر گذاشته و در جایی بزرگ شده که حکومتش داعیه شریعت دارد پس چرا بر علیه تربیت کنندگانش شورش می کند و نمی خواهد نظم نمادین آنها را بپذیرد و ارزش های که در همه جا به او حقنه کرده اند حتا در خلوت اتاقش
حکومت اگر زور دارد باید زورش را بر سر آنهایی که رژیم حقوقی در یای خزر را نقض کرده اند خالی کند سر آنهایی که می خواهند جزایرمان را بگیرند سر آنهایی که به آب هایمان تجاوز کردند سر آنهایی که دیپلمات هایمان را به اسارت برد ه اند آنها می توانند مشمول رافت اسلامی شوند و کت و شلوار هدیه بگیرند و رئیس جمهور با لبخندی ملیح در یک عکس یاد گاری از آنها تشکر کند که به ایران تجاوز کرده اند اما فشار و اخم و تخم باید برای زنان و جوا نان باشد چرا چون که خواسته به دلخواه خودش لباس بپوشد
اگر کتاب زیبای فاطمه مرنیسی با عنوان زنان پرده نشین مردان جوشن پوش را بخوان که حجاب در اسلام و در حیات حضرت رسول اینگونه نیست که اینها به خورد ما می دهند و چون دیدند این کتاب قرائتی متفاوت از ایشان دارد تسامح و تساهل خاتمی را آب رد کتاب خمیر در دولت مدعی اصلاحات
اگر مطلبی غیر از این بنویسید هر چه باشد پاسخ نمی دهم

حال که مایل نیستید پیرامون دست درازیتان به نوشته های دیگران مطلبی گفته شود ، باشد . به راهتان ادامه دهید . عاقبت رسوا میشوید .

[ بدون نام ] سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:52 ب.ظ

اقا کظم میدونی چرا ارژانتین در جنگ معروف از انگلیس شکست خورد چونکه مدتی قبل تعداد زیادی از مردمش راکه مخالف بودند از بین برد یا دستگیر کرد ودر جنگ مردم که از دولت دلخون بودنند هیچ کمکی نکردنند . خواهش میکنم با مسعود منطقی صحبت کن این همه پرت وپلا نگو

مسئله جزایر مالویناس به این سادگی نیست که حضرتعالی میفرمائید .
آقای رحمتی هم دوست من است . خطایی دارد که بعنوان یک دوست متذکرش شده ام . ایشان خودشان میدانند که برای من محترمند . بحث من و ایشان به حضرتعالی ارتباطی ندارد .

بهشب شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:11 ق.ظ

نمایشگاه تابلو های سفالین خانم شایا صفا در حمام گله داری افتتاح شد بصورت رایگان متونی دیدن کنی تا ۳۱ اردیبهشت

داود روشنی دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:13 ب.ظ http://inharfha.blogfa.com

کاظم عزیز سلام.من آپم.نمی خوای در فراخوان محکومیت خشونت علیه شهروندان شرکت کنی؟

گرگ قطبی سه‌شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:33 ب.ظ

سلام
از چه حرف می زنید؟ من نمی فهمم. لطفا به من هم توضیح بدهبد آقای رحمتی.من اتفاقن کاملن موافق این طرح نیروی انتظامی هستم. در تهران واقعن امنیت برقرار شده ومردم هم راضی هستند این نق و نوقها هم مال روزنامه هاییست که می خواهند صفحاتشان را پر کنند و طبعن تو جوان شهرستانی ی از همه جا بی خبر ندید بدید کاسه ی داغتر از آش می شوی.
نه عزیز جان مردم حتا شمرانی ها هم راضی اند از مقابله با بدحجاب ها
میدانی چرا؟
دلیلش کاملن ایرانی ست و اصلن ریشه ای تاریخی دارد
من برایت نمی گویم چون اولن دانشت می رود بالا بعد هم حالش را ندارم تو که مدعی کتابخوانی هستی خوب باید جواب استقبال زنان را از این طرح بدانی......
یادت باشد که زن زن است

محمدجواد پنج‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:04 ب.ظ http://chaaleshha.myblog.ir/

سلام اخوی
نیستی؟!
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد