کاظم

ادبی سیاسی

کاظم

ادبی سیاسی

مگر عمر همین بود ؟

 

 

 

مگر عمر همین بود ؟

 

( تقدیم به دوست گرانمایه سرکار خانم صبرا نامی با عرض تسلیت )

 

 

 

گفتم که خطا کردی  و تدبیر نه این  بود

گفتا چه توان کرد چو تقدیر چنین  بود .

 

گفتم که بسی خط  خطا بر تو کشیدند

گفتا همه آن بود که  بر لوح جبین  بود .

 

گفتم که  قرین  بدت افکند  بدین  روز

گفتا که مرا بخت  بد خویش  قرین  بود .

 

گفتم که  بسی جام  طرب خوردی از این  پیش

گفتا که شفا  در قدح  بازپسین  بود .

 

گفتم که  چرا مهر تو ای ماه بگردید ؟

گفتا که  فلک  با من  بد مهر به کین  بود .

 

گفتم که تو ای عمر چرا  زود  برفتی ؟

گفتا چه  توان کرد  مگر عمر همین  بود ؟

 

گفتم که  نه  وقت  سفرت  بود چنین  زود 

گفتا که  مگر مصلحت  وقت  در این  بود .

 

گفتم که ز حافظ  به  چه  حجت شده ای  دور ؟

گفتا که همه  وقت  مرا  داعیه این  بود .

 

 

                                

                                         ( لسان الغیب )